Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JN

J68o15s24e89f 48N65i93k86l

20. 7. 2018 20:40

...ano, za vším jsou peníze a pro naše zdravitnictví to platí také...pokud někdo vystuduje u nás medicínu (aniž by platil školné), měl by si také odpracovat "pár" let v našem zdravotnictví...

2 0
možnosti
Foto

Myslím, že Váš úhel pohledu je jednostranný. Nemyslím si v žádném případě, že by se čeští lékaři báli nějaké konkurence (jsou schopni po promoci či s krátkou praxí odjet do zahraničí a tam být úspěšní). Rovněž jazyková výbava našich promovaných lékařů je na velmi dobré úrovni.

Jistě jsou mezi ukrajinskými lékaři dobří odborníci, to nejspíše nemůže nikdo zpochybnit.

Problémem je právní odpovědnost. U nás může léčit pouze ten lékař, který splní kritéria našich zákonů a dostane licenci od ČLK. To je pro naše pacienty jistá garance, že je dotyčný lékař léčí lege artis. Na různé nemoci jsou různé postupy a to i v závislosti na zkušenostech a praxe té které země. Nicméně náš zákon postihuje ty lékaře, kteří se od postupu lege artis u nás schválené odkloní a způsobí pacientovi újmu. Těžko by se vedl spor s lékařem, který by u nás uplatňoval - a to v dobré víře - postupy zvyklé v jeho zemi /třeba lékař ze Senegalu.

Podstatou celého problému je katastrofální stav personální politiky státu ve zdravotnictví. Dovoz Ukrajinců je zoufalým pokusem o vyřešení problému.

0 0
možnosti
LH

Pane Vodvářko, děkuji vám za reakci. Proč si to nepřiznat prostě a jednoduše, s problémem nedostatku zdravotnického personálu se potýká celá západní Evropa už velmi dlouho. Ten článek jsem psala za účelem upozornit na zoufalý stav, s jakým zacházíme s ukrajinskými zdravotníky. Zkuste si to ještě jednou přečíst a podívat se na problém z tohoto úhlu.

1 0
možnosti
Foto

Nechápu proč se některé nemocnice nezruší Pokud vám něco je, tak vás obvodní doktor pošle do Krajské nemocnice, kde oddělení jsou vybavená špičkovou technikou , kde se k vám velmi slušně chovají. Já mám zážitek z naší nemocnice. I když jsem bral prášky na vysoký tlak, tak mě tlak vyletěl do oblačných výši. Autem jsem vyrazil do naší nemocnice. Přišla sestra a podle všeho to byla cizinka. Nepoznal jsem národnost. Začala mně měřit tlak a já jsem nesměle pípnul, zda bych si neměl sundat svetr. Kolem kterého mě omotala rukávník od měřiče tlaku. Odpověděla slovy "OK " Tak mně změřila tlak a následovalo EKG. Pak jsem šel k ošetřujícímu lékaři a byl to Kurd. Nepochopil jsem proč si mě posadil 3 m od sebe na lékařské lehátko. Problém byl, že já jsem mu nerozuměl a on nerozuměl mně. Mezi nás se postavila naše setra a ta co jse řekl, pomalu a z důrazem řekla lékaři co povídám a opět zpátky ke mě co říká lékař. Nacpali mě prášky a řekli, že když se to zhorší mám přijít. Nasedl jsem do auta a jel jsem domů.

0 0
možnosti
LH

Pane Kindle, musím vás tentokrát trochu zprdnout. Představte si, že žijete ve městě, kde je jedna nemocnice a krajské město máme 60 km daleko, a že žijete v regionu, kde je spousta lidí nezaměstnaných, už dlouho a pobírají vesměs minimální mzdu. Naše nemocnice je výborně vybavena, až na ty lidi. Má přijít 30 sestřiček z Ukrajiny, jenže za plat\ sanitářky si mají platit bydlení, atd. kurz češtiny, platit spousty peněz za překlady a úřední ověření papírů do práce a na zkoušky atd. Máme tady zdravku, ale nikdo není schopen se s ní domluvit na například kurzu češtiny a pomoc s aprobačními zkouškami. Nikdo se nestará, jen potřebují pracovní sílu, ale tak už to dneska nejde, přiznejme si, že nemocnice mají kritický nedostatek lidí.

0 0
možnosti
JL

Mám z nemocnic informace hlavně z druhé ruky, ale když ředitel špičkové nemocnice šňupe koks, doktor na plicním má přezdívku Parte, protože mu umírá nějak moc lidí pod rukama, a moji matku specializovaný dktor označil za zcela zdravou, načež za půl roku umřela (85 let), tak si myslím, že nemocnicím je dobré se spíše vyhýbat. :-P

0 0
možnosti
LH

Myslím, že nemocnicím se nelze vyhýbat, proto jsem napsala tento blog.

0 0
možnosti
Foto

Kdysi jsem napsal blog "Upadá to tady, upadá". Teď v 10 hodin jsem napočítal 11 slohových cvičení. Být blogerem napsal bych "Proces pokračuje". Omlouvám se autorce, že jsem zneužil diskuzi k nemístné poznámce, ale nedalo mi to. Blog s názvem "Proces pokračuje", kvůli vyhazovu archadminem zveřejnit nemůžu.

0 0
možnosti
LH

Bohužel pane Bicero nerozumím na co reagujete a k čemu se vyjadřujete, váš příspěvek je příliš obecný...

0 0
možnosti
TB

Tak zrovna lékařská komora s tím nemá moc co do činění, to je věcí ministerstva zdravotnictví ;-)

0 0
možnosti
LH

Pane Bryknare, děkuji za váš příspěvek do diskuze. Nedávno jsem v TV, kterou nemám, asi to bylo u přátel, zahlídla postaršího předsedu Lékařské komory, který procítěně hovořil o tom, jak k nám do republiky proudí davy ukrajinských lékařů bez diplomu, a jak si můžou zkoušky dělat kolikrát chtějí (jedno kolo je stojí několik tisíc, nemluvím již o čase a nervech, které by měli věnovat našim pacientů a třeba studiu odborné literatury). Myslím si, že někteří postarší lékaři, kteří neumí jazyky a tudíž již na rozdíl od jejich mladých kolegů práci v západní cizině, mají trochu problém se schopnou konkurencí, bohužel.

0 0
možnosti
  • Počet článků 710
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1099x
Píšu, protože mě to baví a chci se podělit. https://www.facebook.com/sekacdamsky?fref=ts https://www.facebook.com/lenka.hoffmannova.pr

https://www.facebook.com/lenka.hoffmannova.veganka.a.zdravi