Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

R^R^R^!!:-)

Dík za připomenutí velikého člověka, velikého lékaře, velikého myslitele!

Viktor Frankl nesmírně trpěl pro svoji víru a pro svůj židovský původ. A z tohoto Božího lisu pochází vynikající víno pro nás pro všechny!

Jen s tím Sigmundem Freudem bych tolik nepohrdal, jak je dnes zvykem pro jeho zprofanování. Bez něho nevyřešíme intrapersonální konflikty, které mohou být zdrojem nejrůznějších chorob. Ostatně, když jsem o něm přemýšlel, zjistil jsem, že ač žid, má svým myšlením blízko ke svatému Pavlu, jako by z něho vycházel. Což neodpovídá jeho vnímám člověka vnímání svatého Pavla? Podle Sigmunda Freuda je člověk ze tří komponent: Ego (Já), Superego (soubor norem v člověku) a Id (tělo). Neodpovídá to pavlovským pojmům duše, duch a tělo? Z křesťanské apologetiky jsme zvyklí na skreslující pojetí, že člověk je duše a tělo, a duše přetrvává po smrti. Pro mne byl problém, co to je to, co přežívá nás po naší smrti? Duše? Je Vám to srozumitelné? Z eschatologického hlediska přežívá moje Ego. Nevím, jak pro Vás, ale pro mne to začíná mít obsah.

Dík za připomenutí velikého Žida!

:-)

1 0
možnosti
LH

Dobr den pane Šimku, děkuji vám za zajímavý příspěvek do diskuze. Jsem ráda, že začínají v diskuzích převládat slušné a věcné příspěvky. Přeji vám krásný sváteční den.

0 0
možnosti
Foto

Pěkná vzpomínka na velkého muže. R^

1 0
možnosti
LH

Pane Vodvářko, díky za příspěvek. Mi připadá ten smysl to nejdůležitější v životě.V

1 0
možnosti
  • Počet článků 710
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1099x
Píšu, protože mě to baví a chci se podělit. https://www.facebook.com/sekacdamsky?fref=ts https://www.facebook.com/lenka.hoffmannova.pr

https://www.facebook.com/lenka.hoffmannova.veganka.a.zdravi